یزد فردا:معاون فنی و عمرانی شهرداری یزد با ذکر اینکه حسینیه امیرچقماق و بعثت قرینه بوده اند، خبر از ادامه بازسازی میدان بعثت در سالجاری داد و درخصوص میدان امیرچقماق خاطرنشان کرد امسال بهسازی مسیرهای دسترسی آن در دستور کار قرار گرفته که مطابق با خیابان مسجد جامع با سنگ های قلوه، فرش می شود.

به گزارش واحد دریافت خبر یزد فردا: محمد رسول طهماسبی در برنامه رادیویی صدای شهر در خصوص طرح چهارراه بعثت گفت: بر اساس سوابق و عکسهای موجود و پژوهش های صورت گرفته، حسینیه بعثت و حسینیه امیرچقماق قرینه بوده اند، اما حسینیه بعثت طی سالها و بر اثر فرسایش یا تخریب های انجام شده، بخشی از آن به صورت کامل از بین رفته که در سالهای اخیر شهرداری یزد با همکاری میراث فرهنگی در صدد بازسازی و پیرایش آن برآمده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری یزد خاطرنشان کرد: نیمی از ضلع غربی حسینیه بعثت تا اواخر سال 94 تکمیل شده و ضلع شرقی آن هم در دستور کار بازسازی شهرداری و شرکت مسکن سازان قرار گرفته، به طوریکه هفته های گذشته هماهنگی های لازم با شرکت های خدمات رسانی انجام شده و حفاری برخی از ستون های آن آغاز شده است.

وی اظهار امیدواری نمود: اگر شرکت های خدمات رسان و کسبه محل همکاری داشته باشند، می توانیم با توجه به اعتباری که برای این پروژه دیده شده، در سالجاری ضلع شرقی آن را نیز ساماندهی و بهسازی کنیم.

طهماسبی همچنین در استودیو رادیو شهر شهرداری یزد درباره مجموعه امیرچقماق و دسترسی های آن صحبت کرد و خاطرنشان ساخت که طی دو سال گذشته بخشی از کف سازی های حسینیه و آبنما انجام شده اما جهت تکمیل آبنمای آن، نیاز به تأسیسات خاص بوده که خریداری شده و بر اساس وعده ای که داده شده، انشاا... تا پایان اردیبهشت ماه مراحل پایانی آن انجام می شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری یزد ادامه داد: در حالیکه یال های دو طرف حسینیه امیرچقماق در سال گذشته تکمیل و بازسازی شده، مسیرهای دسترسی آن نیز در سالجاری در دستور کار قرار گرفته که در شش ماهه اول سال جاری، عملیات اجرایی آن آغاز شده و مطابق خیابان مسجد جامع، کف فرش ها با سنگ های قلوه و خاص فرش می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا